2020年3月16日 星期一

飛向浩瀚的銀河~雙面3層口水巾To infiniti, and beyond! Reversible bandana bib

飛向浩瀚銀河

因為我兒口水量很大,過去作的二層紗口水巾(加起來4層),放一下子就溼了,溼到胸前的衣服都一直有水,我試過縫3層二層紗,加到6層,但還是一下就全溼,所以我這次從要丟掉的棉質新T恤裁一塊下來當作夾層,看看能不能提高吸水力。

毛料感

結果真的讓我兒胸前不再溼,但卻不是因為我的夾層,而是因為這款雙面口水巾的設計,除了布料本身比較厚,更重要的是它這樣等於有10層(2薄一厚*2)隔在胸前,也達到物理阻隔的效果。

這次選了銀河款的表布和像毛料的裡布,頗適合秋冬的蕭瑟時節使用,搭配不同的扣法,可以有4種穿搭方式,而且也是領巾款,比一般的可愛口水巾,更增加帥氣的風味,哈哈!

I made several bibs for my boy, however, his way too much saliva always wet his cloth. I tried to use 3-layers of double gauze for a bib, but it doesn’t work.

Based on the past work, I cut a piece of cloth from my T-shirt as the middle layer of this bib, the outer layers are still double gauze with beautiful patterns.

Guess what? It works, but not related to the cotton inner layer. When my boy wearing the bib, it needs to be folded and formed a 10-layer physical barrier against water. And I‘m quite happy of my kid getting rid of humidity on his chest.



from WordPress https://ift.tt/38VSHRx

沒有留言:

張貼留言